Página inicial

Blog do Canal

o weblog do canal contemporâneo
 


maio 2020
Dom Seg Ter Qua Qui Sex Sab
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
Pesquise no blog:
Arquivos:
maio 2020
abril 2020
março 2020
fevereiro 2020
janeiro 2020
dezembro 2019
novembro 2019
outubro 2019
setembro 2019
agosto 2019
julho 2019
junho 2019
maio 2019
abril 2019
março 2019
fevereiro 2019
janeiro 2019
dezembro 2018
novembro 2018
outubro 2018
setembro 2018
agosto 2018
julho 2018
junho 2018
maio 2018
abril 2018
março 2018
fevereiro 2018
janeiro 2018
dezembro 2017
novembro 2017
outubro 2017
setembro 2017
agosto 2017
julho 2017
junho 2017
maio 2017
abril 2017
março 2017
fevereiro 2017
janeiro 2017
dezembro 2016
novembro 2016
outubro 2016
setembro 2016
agosto 2016
julho 2016
junho 2016
maio 2016
abril 2016
março 2016
fevereiro 2016
janeiro 2016
dezembro 2015
novembro 2015
outubro 2015
setembro 2015
agosto 2015
julho 2015
junho 2015
maio 2015
abril 2015
março 2015
fevereiro 2015
janeiro 2015
dezembro 2014
novembro 2014
outubro 2014
setembro 2014
agosto 2014
julho 2014
junho 2014
maio 2014
abril 2014
março 2014
fevereiro 2014
janeiro 2014
dezembro 2013
novembro 2013
outubro 2013
setembro 2013
agosto 2013
julho 2013
junho 2013
maio 2013
abril 2013
março 2013
fevereiro 2013
setembro 2012
agosto 2012
junho 2012
abril 2012
março 2012
fevereiro 2012
novembro 2011
setembro 2011
agosto 2011
junho 2011
maio 2011
março 2011
dezembro 2010
novembro 2010
outubro 2010
setembro 2010
junho 2010
fevereiro 2010
janeiro 2010
dezembro 2009
novembro 2009
maio 2009
março 2009
janeiro 2009
novembro 2008
setembro 2008
agosto 2008
julho 2008
maio 2008
abril 2008
fevereiro 2008
dezembro 2007
novembro 2007
outubro 2007
agosto 2007
junho 2007
maio 2007
março 2007
janeiro 2007
dezembro 2006
outubro 2006
setembro 2006
agosto 2006
julho 2006
junho 2006
maio 2006
abril 2006
março 2006
fevereiro 2006
janeiro 2006
dezembro 2005
novembro 2005
setembro 2005
agosto 2005
julho 2005
junho 2005
maio 2005
abril 2005
março 2005
fevereiro 2005
janeiro 2005
dezembro 2004
novembro 2004
outubro 2004
setembro 2004
agosto 2004
junho 2004
maio 2004
abril 2004
março 2004
janeiro 2004
dezembro 2003
novembro 2003
outubro 2003
agosto 2003
As últimas:
 

maio 11, 2020

Luisa Strina na Frieze New York 2020

A Galeria Luisa Strina tem o prazer de apresentar seu online viewing room para a Frieze New York, dedicado exclusivamente às obras de Cildo Meireles, de 1973 até 2019. Conhecendo o interesse de Cildo em criar obras que pudessem circular para além do sistema tradicional da arte, como suas icônicas ‘Inserções em circuitos ideológicos’, a galeria apresenta uma seleção de diversos trabalhos, como ‘Zero Dollar’ e ‘Zero Cruzeiro’, ‘Camelô’ (1998), ‘Fontes’ (1992/2008), Ovos (1970/2018) e seu último trabalho ‘Shit Coin’ (2019), uma criptomoeda criada por Cildo Meireles que faz alusão aos sistemas de valor de bitcoin e oscilantes, enquanto faz referência ao trabalho icônico ‘Merda d’Artista ‘(1961), de Piero Manzoni. Desenhos raros do início dos anos setenta, bem como o estudo/objeto de uma de suas primeiras obras ‘Estojo de Geometria (Neutralização por Oposição e/ou Adição) ‘(1997) estarão em exibição pela primeira vez.

Galeria Luisa Strina is proud to display an exclusive presentation of works by Cildo Meireles from 1973 until 2019. Considering Meireles' concern in creating works that could circulate beyond the art system — such as his iconic 'Insertions into ideological circuits' — we selected an array of multiple works, such as 'Zero Dollar' and 'Zero Cruzeiro', 'Camelô' (1998), 'Fontes' (1992/2008), Ovos (1970/2018); and included his latest editions: 'Shit coin' (2017-2019) and ‘Isto’ (2019). Rare drawings from the early seventies, as well as the study/object for one of his earliest works 'Estojo de Geometria (Neutralização por Oposição e/ou Adição)' (1977) are on display for the first time. Historical works, such as ‘Metros’ (1977-1993) and ‘Virtual Corners’ (1967/68-2008) are shown alongside 'Lona I' and 'Lona II: Tenda' important paintings on canvas from the eighties, blurring the lines between object, painting, and installation. Cildo Meireles (1948, Rio de Janeiro) is one of the most influential artists today. With a career that spans over five decades, Meireles' work has an infinite vocabulary that is political, poetic, and rigorous, that completes itself with the presence of the spectator. His complex installations are informed by the social and political conditions of the dictatorship years in Brazil. Meireles merges physical, cerebral, and sensorial elements in works that elicit audience participation. While Meireles’s works are often created in response to specific political events and situations, they evoke universal themes that are communicated through the viewer’s experience in a shared, rigorously designed and defined space. Meireles' work has been exhibited around the world including 37th, 50th, 51st, and 53rd Venice Biennale; 16th, 20th, 24th, and 29th São Paulo Biennial; 6th and 8th Istanbul Biennial; and documenta Kassel, in 1992 and 2002.


1_CildoMeireles_LuisaStrina.jpg

Cildo Meireles
Virtual Spaces: Corner 1B, 1967-2008
120.08'' x 39.37'' x 39.37'' (305 cm x 100 cm x 100 cm)
wood, canvas, paint, woodblock flooring
Edition unique

2_CildoMeireles_LuisaStrina.jpg

Cildo Meireles
Lona II - Tenda (Tent), 1982
27.56'' x 70.87'' (70 cm x 180 cm)
acrylic on tent
Edition unique

3_CildoMeireles_LuisaStrina.jpg

Cildo Meireles
Metros II - 6A, 1977-1993
14.96'' x 14.96'' (38 cm x 38 cm)
Carpenter rulers
Edition unique

4_CildoMeireles_LuisaStrina.jpg

Cildo Meireles
Camelô, 1998
11.81'' x 15.35'' x 2.76'' (30 cm x 39 cm x 7 cm)
1000 pins, 1000 stretchers, 1 dummy, wooden box and bivolt motor.
Edition 1000

5_CildoMeireles_LuisaStrina.jpg

Cildo Meireles
Ovos - version I - 1st edition, 1970-2018
4.33'' x 7.09'' x 5.51'' (11 cm x 18 cm x 14 cm)
ceramic, synthetic resin, metal, pva paint and wood
Edition 100 + 20APs

6_CildoMeireles_LuisaStrina.jpg

Cildo Meireles
Zero Cent, 1974-1978
0.59'' x 0.2'' (1.5 cm x 0.5 cm)
Metal
Edition limited

7_CildoMeireles_LuisaStrina.jpg

Cildo Meireles, Edouard Fraipont
Arte Física: Fronteira Vertical (Yaripo), 1969-2015
27.56'' x 41.34'' (70 cm x 105 cm)
Inkjet print on cotton paper
Edition 12 + 2AP

8_CildoMeireles_LuisaStrina.jpg

Cildo Meireles, Edouard Fraipont
Arte Física: Fronteira Vertical (Yaripo), 1969-2015
15.75'' x 23.62'' (40 cm x 60 cm)
Inkjet print on cotton paper
Edition 12 + 2AP

Posted by Patricia Canetti at 7:14 PM